Onlangs verscheen een interessant artikel in MarketingFuel dat gaat over “ouder winkelpersoneel beter voor de omzet”.

Hiermee wordt de vinger op een “zere plek” gelegd. Wat is nu belangrijk? De inzet van jong personeel dat goedkoper is? Of juist wat ouder en meer ervaren personeel dat duurder is?

Naar ons idee zal een succesvol verkoopteam bestaan uit ervaring en onbevangenheid. Een goede balans tussen jong en oud, directheid en geduld. Belangrijk dat teamleden kunnen leren met en van elkaar, dat teamleden elkaar kunnen en durven aanspreken. Zo haal je het beste in de medewerkers naar boven.
Als ondernemer is het belangrijk om te kijken naar de kosten, maar nog belangrijker is om te kijken naar de opbrengsten!

Geen enkele klant heeft behoefte aan een opdringerige en hijgerige verkoper. Aan de andere kant is resultaat noodzakelijk om de klant te helpen aan de oplossing voor zijn vraag en als winkel het rendement te behalen dat nodig is voor het voortbestaan.

Balans is hier het toverwoord.

Primavendi verzorgt voor winkelbedrijven trainings- en opleidingsprogramma’s om winkelpersoneel goed hun werk te laten doen. Ook goed voor de klanten, zij worden prima geholpen en komen graag terug. Goed voor het bedrijf omdat de verkoopdoelstellingen worden gehaald. Kortom: een win-win-situatie.

Wilt u als winkelbedrijf uw omzet versterken? Een kennismakingsafspraak met Primavendi is een goed begin.

Link: https://marketingfuel.nl/ouder-winkelpersoneel-beter-voor-de-omzet/

 

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>